Bestellen op Xenos.nl


Hoe kan ik artikelen bestellen op Xenos.nl?

Zoek en vind de leukste artikelen in de webshop van Xenos. Zoek via de zoekbalk naar artikelen of via de navigatie van de website. Voeg de artikelen die je graag wilt bestellen toe aan je winkelmandje. Als je klaar bent met online shoppen, klik je op het icoontje van het winkelmandje rechtsboven. Je komt dan terecht in het virtuele winkelmandje. Op dit moment kun je verder winkelen in onze webwinkel of de bestelling afronden. Voordat je verder gaat, geef je de bezorgmethode aan (thuisbezorgen of ophalen in de winkel). Indien je een kortingscode hebt, vul je deze hier in. Per bestelling kan slechts één code gebruikt worden.

Vul je persoonlijke gegevens in. Als bestaande klant worden na het inloggen automatisch je gegevens weergegeven. Je kunt er voor kiezen om een bedrijfsnaam op te geven indien je namens een bedrijf bestelt. Het is ook mogelijk om een afwijkend afleveradres in te vullen. Rechts in het scherm vink je aan of de bestelling naar je eigen of een ander adres of aan één van de Xenos winkels verzonden mag worden.

Ook kun je in deze stap een bezorgdag kiezen (max. 5 werkdagen vooruit). Indien je alles correct hebt ingevuld, klik je op ‘Betaalmethode’. Je komt dan in de volgende stap, het kiezen van een betaalmethode. Kies voor een betaalmethode en klik vervolgens op ‘Controle’. In deze stap heb je de mogelijkheid om alles goed te controleren. Indien je iets wilt veranderen, ga je naar de vorige stap door op ‘Betaalmethode’ te klikken. Als je gegevens juist zijn, klik je op betalen.

Als je op werkdagen vóór 22.00 uur bestelt, wordt je bestelling de volgende dag thuis bezorgd. Als je hebt aangegeven dat je de bestelling op wilt halen in één van onze filialen, dan kan dat de volgende werkdag vanaf 16.00 uur. Via de Track & Trace code van PostNL kun je de bestelling zelf volgen. Let op: in het geval van zeer grote of zeer zware artikelen in je mandje, ontvang je van PostNL Extra@Home de juiste Track & Trace code. Zie ook Thuisbezorgen zeer grote of zeer zware artikelen.

Ik kan mijn bestelling niet in de winkel laten bezorgen?

Als je in de virtuele winkelmand niet kan kiezen voor het afhalen in de winkel heb je waarschijnlijk een zeer zwaar of zeer groot artikel in je mandje zitten. Deze kunnen wij helaas alleen thuis laten bezorgen en niet in een van onze winkels. Ook wanneer je een combinatie van een regulier artikel en zeer zwaar of groot artikel hebt, kunnen wij helaas alleen de optie thuisbezorgen aanbieden. Heb je niet een dergelijk artikel in je mandje zitten, neem dan even contact op met de Klantenservice, zij helpen je graag verder.

Mijn kortingscode werkt niet (meer)?

Helaas kan het voorkomen dat je een kortingscode hebt ingevuld maar deze niet door het systeem wordt geaccepteerd. Dit kan komen doordat je de code eerder hebt gebruikt maar bijvoorbeeld je bestelling niet hebt afgerond. Het systeem kan afhankelijk van waar je in het bestelproces zat de kortingscode als gebruikt zien waardoor je de code niet opnieuw kunt gebruiken. Mocht dit voorkomen, kun je altijd even contact opnemen met de Klantenservice. Zij kijken dan samen met jou naar een geschikte oplossing.

Geldt er een minimum bestelbedrag op de webshop?

Online bestellen kan al vanaf € 15 (exclusief eventuele bezorgkosten). Dit betekent dat je vanaf € 15 een bestelling kan plaatsen. In het winkelmandje wordt dit via een melding duidelijk aangegeven. Bij bedragen onder dat bedrag zal het winkelmandje automatisch aangeven hoeveel je nog te kort komt. Tot die tijd is het niet mogelijk om verder te gaan met bestellen.

Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?

Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 15 euro. Onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen worden niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten, in tegenstelling tot andere veel andere webwinkels. Je kunt op Xenos.nl al online bestellen vanaf €15,-. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kun je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn bijna 200 Xenos winkels door heel Nederland.

Kan ik een artikel ook telefonisch bestellen?

Het is niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Je kunt natuurlijk contact opnemen met één van onze winkels om te vragen of zij een bepaald artikel dat voorradig is in de winkel, apart willen leggen. Zoek en vind een Xenos winkel bij jou in de buurt. Mocht je moeilijkheden ondervinden met het bestellen, dan staat onze klantenservice je graag telefonisch te woord. Je kunt ons bereiken via 0416-674795 op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur. Je kunt je vraag ook e-mailen naar klantenservice@xenos.nl.

Wordt mijn bestelling ook ingepakt op verzoek?

Nee, helaas biedt Xenos.nl op dit moment geen mogelijkheden voor het inpakken van artikelen of het meeleveren van cadeaupapier.

Kan ik grote meubels online bestellen?

Ja het is mogelijk om zeer grote en zeer zware artikelen in onze webshop te bestellen. Deze artikelen worden binnen 4 werkdagen via PostNL Extra@Home bij je thuis afgeleverd. Helaas is het niet mogelijk om deze artikelen in de filialen te laten afleveren en op te halen. Voor meer informatie over het bezorgen van zeer grote en zeer zware artikelen verwijzen we je graag naar onze pagina Thuisbezorgen zeer grote of zeer zware artikelen.

Ik ervaar een probleem op de website bij het bestelproces, wat kan ik doen?

Wanneer je een probleem bij het bestellen constateert, adviseren we je het opnieuw te proberen in een andere webbrowser. Mocht het bestelprobleem hiermee niet verholpen zijn, neem dan contact op met de Xenos klantenservice. Zij helpen je graag verder. Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 0416-674795. Met uitzondering van feest- en zondagen. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice. Op werkdagen sturen wij u zo spoedig mogelijk een reactie.

Kan ik bestellen met een buitenlands adres?

Het is in basis niet mogelijk om een bestelling te plaatsen met een buitenlands adres. Woon je buiten Nederland en wil je een bestelling in een Nederlands Xenos filiaal ophalen, kies dan bij bezorgopties voor afhalen in een filiaal. Bij het invullen van de factuurgegevens vul je vervolgens hetzelfde adres in als het betreffende filiaal. Op deze manier kun je vanuit het buitenland een afhaalbestelling plaatsen.

Is het assortiment in de webshop gelijk aan het assortiment in de normale winkels?

De webshop vertegenwoordigt een groot gedeelte van het assortiment in onze fysieke winkels, maar het assortiment is niet gelijk. Het komt dus voor dat je producten in onze winkels ziet, die niet in onze webshop vermeld staan. Andersom kan het ook zo zijn, dat je een product in onze webshop ziet, dat niet voorradig is in één van onze winkels.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen die getoond worden op de website zijn inclusief BTW.