Thuisbezorgen bestelling


Hoe werkt de thuisbezorging van een pakket?

Wanneer je hebt gekozen voor het laten thuisbezorgen van jouw bestelling van Xenos.nl, dan wordt deze verzonden via de pakketservice van PostNL. Als je op werkdagen voor 22:00 uur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog door ons aan PostNL mee gestuurd. In de meeste gevallen wordt de bestelling dan de volgende dag door PostNL thuisbezorgd. Bestel je een product in het weekend óf op een werkdag na 22:00 uur, dan geldt de levertijd vanaf de eerstvolgende werkdag.

Zodra de bestelling verzonden is, ontvang je hiervan per e-mail bericht (incl. Track & Trace code). Deze e-mail ontvang je rond middernacht op de dag van verzending. De volgende dag kunt je m.b.v. de Track & Trace code de zending volgen. Verzending geschiedt via PostNL pakketservice.

Zijn er verzendkosten verbonden aan het thuisbezorgen?

Als het totaalbedrag van je bestelling meer dan € 30,- bedraagt, hoef je geen verzendkosten te betalen. Mits je geen zware of zeer grote artikelen hebt besteld, want dan worden er wel verzendkosten in rekening gebracht. Zie hiervoor thuisbezorgen zeer grote of zeer zware artikelen. Indien het totaalbedrag lager is dan € 30,-, dan betaal je € 3,99 verzendkosten per bestelling. De bezorgkosten voor een cadeaukaart zijn € 0,99.

Kan ik ook zeer grote of zeer zware artikelen thuis laten bezorgen?

Ja, het is mogelijk om zeer grote of zeer zware artikelen thuis te laten bezorgen. Kijk voor meer informatie over de levering van zeer grote of zeer zware artikelen hier.

Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?

Je kunt er voor kiezen de bestelling bij iemand anders te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces vul je dan een alternatief afleveradres in. Je kunt de bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren, of aan iemand anders voor wie de bestelling bestemd is.

Mijn pakket is nog niet thuis geleverd?

Bij grote drukte in de webshop kan de levering uitgesteld zijn. Onze excuses voor het ongemak. Zodra de bestelling verzonden is, ontvang je hiervan per e-mail bericht (incl. Track & Trace code). Deze e-mail ontvang je rond middernacht op de dag van verzending. De volgende dag kun je m.b.v. de Track & Trace code de zending volgen.

Mijn geleverde bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld, wat kan ik doen?

Houd er rekening mee dat de bestelling misschien uit meerdere pakketten bestaat. Het kan zijn dat een gedeelte van de bestelling onverhoopt één of meerdere werkdagen later komt. Indien de bestelling na enkele dagen niet geleverd is, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Ik heb geen mail met een Track & Trace code ontvangen, wat kan ik doen?

We adviseren je om te kijken in je spam inbox. Misschien is de mail met de Track & Trace code per ongeluk daar terecht komen. Indien je de mail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Bezorging buitenland

Xenos bezorgt alleen op Nederlandse adressen. Het is helaas niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland te laten bezorgen.

Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?

PostNL laat altijd een bericht achter als ze aan de deur zijn geweest met jouw bestelling. Als de bestelling is afgegeven bij de buren hebben ze op het bericht het adres opgeschreven waar het is achtergelaten. Als ze het niet hebben afgegeven bij de buren, zetten ze op het bericht een dag en tijdstip waarop ze het nogmaals proberen af te geven op jouw adres. Mocht je ook de tweede keer niet thuis zijn bij aflevering, dan noteren ze het adres van het dichtstbijzijnde Postkantoor of Pakketpunt waar je het pakket kan afhalen.