Thuisbezorgen zeer grote of zeer zware artikelen


Wat zijn zeer grote en zeer zware artikelen?

Xenos heeft zeer grote en zeer zware artikelen in het assortiment. Dit betreft artikelen met de eigenschap: zwaarder dan 30kg en/of verpakkingsgrootte groter dan 178 x 78 x 58 cm. Deze zeer grote en zeer zware artikelen uit ons webassortiment, kunnen wij alleen via PostNL Extra@Home (thuis) laten bezorgen.

Kan ik een zeer groot of zeer zwaar artikel ook in een winkel afhalen?

Helaas is het voor zeer grote of zeer zware artikelen niet mogelijk om ze in onze winkels te laten bezorgen. Dit komt doordat de meeste van onze winkels niet genoeg ruimte beschikbaar hebben om deze grote artikelen (tijdelijk) op te slaan.

Wat zijn de verzendkosten voor het thuisbezorgen van zeer grote of zeer zware artikelen?

Xenos wil graag iedereen de mogelijkheid bieden om leuke en betaalbare artikelen te kopen. Om deze betaalbaar te houden, rekenen wij voor extra diensten als het verzenden van zeer grote en zeer zware artikelen de nodige kosten. De verzendkosten voor een Extra@Home-levering bedragen € 30,00. PostNL Extra@Home bezorgt in heel Nederland. Daarbij geldt voor bezorging op de Waddeneilanden een extra toeslag van € 30,00.

Wanneer wordt mijn Extra@Home bestelling geleverd?

PostNl Extra@Home levert Xenos bestellingen voortaan alleen op afspraak. Je ontvangt na je bestelling binnen enkele werkdagen een email van PostNL Extra@Home met daarin een bezorgkalender. Met deze bezorgkalender kan je zelf een leverdag en tijdsvak kiezen die voor jou het beste uitkomt. Je bestelling kan worden geleverd van maandag tot en met zaterdag.

Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL Extra@Home bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdvak van drie uur je tussen 08:00 en 20:00 uur de bezorging kunt verwachten. Het is helaas niet mogelijk om zelf een tijdvak te kiezen. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07:00 uur hetzelfde bezorgbericht per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon.

Mijn Track & Trace code doet het niet / heb ik niet ontvangen?

Indien je Track & Trace code het niet doet, kan het zijn dat je de Track & Trace code uit de Xenos mail hebt gebruikt. Helaas is dit een automatisch gegenereerde Track & Trace code en kan deze (nog) niet gebruikt worden om je Extra@Home levering te volgen. Je ontvangt via PostNL Extra@Home een e-mail met daarin de juiste Track & Trace code om je levering te kunnen volgen.

Wanneer de Track & Trace code uit deze mail het ook niet doet of wanneer je deze e-mail niet hebt ontvangen, vragen wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL Extra@Home via onderstaande gegevens.

Telefoon: 088-2363764 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 9.00 en 18.00 uur).
E-mail: extra.at.home@postnl.nl.

Wordt mijn bestelling binnen afgeleverd?

PostNL Extra@Home levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat obstakels als kastjes of schilderijen niet in de weg staan of hangen. PostNL Extra@Home levert ook af op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een flat woont. Ze leveren echter niet op etages binnen een woning. Is er geen lift aanwezig of past het artikel niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege Nederlandse arbowetgeving mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.

Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?

Ben je op het moment van aflevering niet thuis, dan wordt er een bericht in de brievenbus achtergelaten. Op dit bericht staan een webadres en een telefoonnummer waarmee je een nieuwe afleverafspraak kunt maken. De meerkosten voor een tweede levering bedragen € 30,00 en zijn voor je eigen rekening.

Ik heb een vraag over de bezorging van Extra@Home, wie kan mij helpen?

Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL Extra@Home. Telefoon: 088-2363764 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: extra.at.home@postnl.nl.

Wil je antwoord op een vraag over je zending door Extra@Home, dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.