Menu

Informatie rondom de afgekondigde verplichte winkelsluiting

Winkelen op afspraak mogelijk

Yes je kunt eindelijk weer bij je favoriete Xenos winkel komen shoppen! Het is vanaf nu mogelijk om een winkelbezoek van 10 minuten in te plannen. Maak alvast je verlanglijstje klaar op de webshop, want eenmaal in de winkel, vliegen de 10 minuten zo voorbij. Natuurlijk blijft het ook mogelijk om online te shoppen en je bestelling thuis te laten bezorgen óf af te halen in een van onze 150 winkels. Tot snel!

Op deze pagina houden we je op de hoogte over de recente ontwikkelingen rondom het coronavirus en wat dit voor jou als Xenos klant betekent. Als de situatie verandert passen we de informatie op deze pagina aan. 

Laatste update: 02-03-2021

 

Veelgestelde vragen over winkelen op afspraak

  • Kan ik mijn eerdere (online) aankopen retourneren in de winkel?
  • Het is nog niet mogelijk om je eerdere (online) aankopen te retourneren in een van onze winkels. Ook niet als je een winkelafspraak hebt. We hebben daarom onze retourtermijn verlengd. Wanneer onze winkels de deuren weer volledig mogen openen, heb je vanaf dat moment 30 dagen om je (online) aankoop gratis te retourneren in één van onze winkels.

  • Hoe maak ik een winkelafspraak?
  • Je kunt online een winkelafspraak van 10 minuten inplannen bij jouw favoriete Xenos winkel. Bij het maken van een winkelafspraak, is het niet mogelijk om meerdere tijdsloten te reserveren.

    maak je afspraak>

  • Kan ik met meerdere personen naar de winkelafspraak komen?
  • Kom alleen naar de winkel, de afspraak geldt voor 1 persoon.

  • Kan ik eerder naar de winkel komen dan mijn geplande afspraak?
  • We vragen je om 5 minuten voordat je afspraak ingaat, bij de winkel aanwezig te zijn. Op vertoon van de afspraakbevestigingsmail word je hartelijk welkom geheten.

  • Wat zijn de geldende gedrags- en hygiëneregels?
  • Alle in Nederland geldende gedrags- en hygiëneregels worden in onze winkels nageleefd en opgevolgd. Dus bijvoorbeeld een mondkapje is verplicht en we houden 1,5 meter afstand van elkaar. Aanvullend hierop is dat een winkelmandje verplicht is tijdens een winkelbezoek.

  • Hoe kan ik in de winkel betalen?
  • Je kunt in de winkel uitsluitend betalen met PIN en/of een cadeaukaart.

  • Ik wil mijn afspraak verzetten of annuleren, wat moet ik doen?
  • Het is niet mogelijk om je afspraak te wijzigen of te annuleren. Als je een wijziging wilt doen, kun je een nieuwe afspraak maken.

  • Kan ik bij alle Xenos winkels een afspraak maken om 10 minuten te winkelen?
  • Het is momenteel niet mogelijk om een afspraak in te plannen bij de volgende Xenos winkels: Weert, Middelburg, Schagen, Helmond en Rotterdam Zuidplein.

 

Veelgestelde vragen over afhalen in de winkel

Voor alle informatie over het gratis afhalen van je online bestelling in een van onze winkels, verwijzen wij je door naar deze pagina.

 

Veelgestelde vragen over online bestellen

  • Wat is de verwachte levertijd?
  • In verband met drukte is de levertijd langer dan je van ons gewend bent. De levertijd bedraagt momenteel 1-3 werkdagen. Het kan dus een langere tijd duren voordat je een Track & Trace code ontvangt. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen wordt je bestelling verzonden naar PostNL en kun je de bestelling volgen.

    Wegens de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur zoals Yourbrand.delivery om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een winkel?
  • Het is mogelijk om je online bestelling op afspraak gratis af te halen in één van onze winkels. Lees hier meer over de manier hoe we het afhalen in de winkel op een veilige manier regelen.

  • Kan ik mijn online bestelling retourneren in een winkel?
  • Onze retourtermijn is verlengd. Wanneer onze winkels de deuren weer volledig mogen openen, heb je vanaf dat moment 30 dagen om je (online) aankoop gratis te retourneren in één van onze winkels.

  • Ik heb geen Track & Trace code ontvangen, wat nu?
  • Zodra Xenos jouw bestelling gereed heeft, ontvangt je de Track & Trace code. Vanaf dat moment is de bestelling te volgen tot de levering op het adres. De ontvangst van de Track & Trace code kan maximaal 7 dagen duren, dus hiervoor vragen wij geduld. We adviseren je om te kijken in je spam inbox. Misschien is de mail met de Track & Trace code per ongeluk daar terecht komen.

  • Waarom wordt mijn bestelling niet door PostNL geleverd?
  • Momenteel is het ontzettend druk met webshop bestellingen, maar ook in deze tijd willen we dat je jouw pakket zo snel mogelijk ontvangt. Daarom kan het zijn dat jouw bestelling bezorgd wordt door een andere transporteur of door een van onze medewerkers uit de winkel. In dat laatste geval wordt je pakket in de winkel ingepakt en daarna bij je thuis bezorgd.

  • Kan ik mijn bezorgadres nog laten aanpassen?
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen gegevens aanpassen i.v.m. fraude gevoeligheid.

  • Ik krijg mijn bestelling in meerdere delen geleverd. Hoe kan dat?
  • Wegens drukte kan het voorkomen dat bestellingen die uit meerdere dozen bestaan niet op hetzelfde moment bezorgd worden.

  • Wat gebeurt er met mijn pakket die ik in een van jullie winkels heb laten afleveren?
  • Als er een bestelling van je in een van onze winkels ligt, nemen we contact met je op voor het afspreken van een afhaalmoment.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren? Deze komt nu te laat.
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. We adviseren je om je bestelling alsnog te retourneren of te weigeren aan de deur.

  • Waar kan ik de bezorgstatus volgen?
  • Informatie over de huidige bezorgstatus is zoals altijd beschikbaar in de PostNL-app en in de track & trace informatie op de PostNL-website. Wegens extreme drukte kan het voorkomen dat je nog geen Track & Trace code hebt ontvangen. Dit betekent dat je bestelling nog niet verzonden is naar PostNL. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen wordt je bestelling verzonden naar PostNL en kan je de bestelling volgen. In verband met de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Mijn Track&Trace code doet het niet, wat nu?
  • Wanneer je van ons de verzendbevestiging hebt ontvangen, kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket bij PostNL in het magazijn wordt verwerkt. Tot die tijd staat er in de Track&Trace de melding dat de order nog niet is ontvangen door PostNL. Dit betekent niet dat jouw pakket kwijt is. Houd de Track&Trace in de gaten voor ontwikkelingen in de bezorging. In verband met de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Hoe gaat Xenos om met de maatregelen en levering?
  • We kunnen gewoon pakketten blijven bezorgen. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, nemen we wel extra maatregelen. De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, partners en klanten staan daarbij voorop.

  • Daarbij is als extra maatregel genomen om over te gaan naar contactloos afleveren. De bezorger houdt 1,5 meter afstand, belt aan en zet de zending op de grond klaar. Vervolgens wacht de bezorger op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.

    In het geval van [email protected] bestelling wordt de handtekening zetten voor schadevrije ontvangst vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van je woning.

 

Veelgestelde vragen over de winkels en tijdelijke sluiting

  • Wanneer kan ik weer terecht bij een Xenos winkel?
  • Het is nog niet bekend tot wanneer alle niet essentiële winkels weer hun deuren mogen openen. Vanaf woensdag 3 maart is het mogelijk om te komen shoppen bij je favoriete Xenos winkel, op afspraak. Ook is het nog steeds mogelijk om je online bestelling op afspraak af te halen in een van onze winkels.

  • Hoe kan ik mijn (winkel)aankoop nu retourneren?
  • Het is nog niet mogelijk om je eerdere (online) aankopen te retourneren in een van onze winkels. Ook niet als je een winkelafspraak hebt. Onze retourtermijn is verlengd. Wanneer onze winkels de deuren weer volledig mogen openen, heb je vanaf dat moment 30 dagen om je (online) aankoop gratis te retourneren in één van onze winkels.

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een winkel?
  • Vanaf woensdag 10 februari is het mogelijk om je bestelling op afspraak gratis af te halen in één van onze winkels. Lees hier meer over de manier hoe we het afhalen in de winkel op een veilige manier regelen.

  • Kan ik zelf telefonisch bij een winkel een bestelling plaatsen?
  • Het is alleen mogelijk om online de bestelling te plaatsen en bij het afrekenen te kiezen voor afhalen in de door jou gekozen winkel. Onze winkels zijn helaas nog gesloten dus het is alleen mogelijk om online de bestelling te plaatsen en bij het afrekenen te kiezen voor afhalen in de door jou gekozen winkel.

  • Wat zijn de extra maatregelen als de winkels weer open gaan?
  • Wij zullen tegen die tijd, net zoals eerder, de adviezen en richtlijnen van het RIVM opvolgen. De verwachting is dat de bestaande extra maatregelen van kracht zullen blijven zoals bijvoorbeeld het verplicht dragen van een mondkapje. Direct hand-op-handcontact wordt zoveel mogelijk vermeden. Ook vragen je bij de kassa af te rekenen met je pinpas of mobiele telefoon. Wanneer je alleen over contant geld beschikt verzoeken wij dit uit te wisselen zonder handcontact. Onze medewerkers zijn op de hoogte van de maatregelen en werken alleen als zij geen enkele gezondheidsklachten ervaren. Daarnaast volgen zij strikt het hygiëneprotocol op en volgen zij de richtlijnen van het RIVM. Wij verzoeken iedereen om gepaste afstand van elkaar en onze medewerkers te houden, de richtlijn hierbij is 1,5 meter.

 

Bereikbaarheid klantenservice

Heb je specifieke vragen, bijvoorbeeld over je bestelling? Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier, waar onze medewerkers voor je klaar staan. Wel is het mogelijk dat ook hier de reactietijd wat langer is dan gebruikelijk. We vragen hiervoor je begrip. 

Wij zijn ontzettend trots op al onze medewerkers die klaarstaan in de winkels om alle klantwensen te realiseren en bedanken ook jou als klant voor je vertrouwen in Xenos in deze onzekere tijd.

Laten we goed op elkaar en onszelf passen, zodat we je hopelijk snel in goede gezondheid kunnen ontvangen in onze fysieke winkels.