Menu

Zomersale | Tot 70% korting >

Zomersale | Tot 70% korting >

Informatie over veilig winkelen

Op deze pagina houden we je op de hoogte over de recente ontwikkelingen rondom het coronavirus en wat dit voor jou als Xenos klant betekent. Als de situatie verandert, passen we de informatie op deze pagina aan. 

Laatste update: 19-07-2021

 

Veelgestelde vragen over de winkels

  • Kan ik mijn eerdere aankopen retourneren in een winkel?
  • Online bestellingen, geplaatst tussen 16 december 2020 en 27 april 2021, kunnen vanaf 28 april geretourneerd worden in onze winkels, t/m 31 mei 2021. Vanaf 28 april geldt het reguliere retourtermijn van 30 dagen na aankoopdatum.

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een winkel?
  • Het is mogelijk om je online bestelling gratis af te halen in één van onze winkels. Voor alle informatie over het gratis afhalen van je online bestelling in een van onze winkels, verwijzen wij je door naar deze pagina.

  • Wat zijn de extra maatregelen in onze winkels?
  • Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat veilig winkelen mogelijk is voor onze klant en onze medewerkers. We volgen natuurlijk alle geldende gedrags- en hygiëne maatregelen en vragen dit ook van onze klant. Dus we geven invulling aan de regels zoals het dragen van een mondkapje in binnenruimtes, thuisblijven bij klachten, we houden 1,5 meter afstand van elkaar, enz. Bij de kassa vragen we je contactloos te betalen, zodat direct hand-op-hand contact vermeden wordt. Wanneer je alleen contant kunt betalen, vindt dit plaats zonder handcontact. Al onze medewerkers volgen strikte hygiëne protocollen op en zijn alleen in de winkel aanwezig als zij geen enkele gezondheidsklacht ervaren.

 

Veelgestelde vragen over online bestellen

  • Wat is de verwachte levertijd?
  • De levertijd bedraagt momenteel 1-2 werkdagen. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen wordt je bestelling verzonden naar PostNL en kun je de bestelling volgen.

  • Het is mogelijk om je online bestelling op afspraak gratis af te halen in één van onze winkels. Lees hier meer over de manier hoe we het afhalen in de winkel op een veilige manier regelen.

  • Kan ik mijn online bestelling retourneren in een winkel?
  • Online bestellingen, geplaatst tussen 16 december 2020 en 27 april 2021, kunnen vanaf 28 april geretourneerd worden in onze winkels, t/m 31 mei 2021. Vanaf 28 april geldt het reguliere retourtermijn van 30 dagen na aankoopdatum.

  • Ik heb geen Track & Trace code ontvangen, wat nu?
  • Zodra Xenos jouw bestelling gereed heeft, ontvangt je de Track & Trace code. Vanaf dat moment is de bestelling te volgen tot de levering op het adres. De ontvangst van de Track & Trace code kan maximaal 7 dagen duren, dus hiervoor vragen wij geduld. We adviseren je om te kijken in je spam inbox. Misschien is de mail met de Track & Trace code per ongeluk daar terecht komen.

  • Kan ik mijn bezorgadres nog laten aanpassen?
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen gegevens aanpassen i.v.m. fraude gevoeligheid.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren? Deze komt nu te laat.
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. We adviseren je om je bestelling alsnog te retourneren of te weigeren aan de deur.

  • Waar kan ik de bezorgstatus volgen?
  • Informatie over de huidige bezorgstatus is zoals altijd beschikbaar in de PostNL-app en in de track & trace informatie op de PostNL-website. Wegens extreme drukte kan het voorkomen dat je nog geen Track & Trace code hebt ontvangen. Dit betekent dat je bestelling nog niet verzonden is naar PostNL. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen wordt je bestelling verzonden naar PostNL en kan je de bestelling volgen. In verband met de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Mijn Track&Trace code doet het niet, wat nu?
  • Wanneer je van ons de verzendbevestiging hebt ontvangen, kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket bij PostNL in het magazijn wordt verwerkt. Tot die tijd staat er in de Track&Trace de melding dat de order nog niet is ontvangen door PostNL. Dit betekent niet dat jouw pakket kwijt is. Houd de Track&Trace in de gaten voor ontwikkelingen in de bezorging. In verband met de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Hoe gaat Xenos om met de maatregelen en levering?
  • We kunnen gewoon pakketten blijven bezorgen. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, nemen we wel extra maatregelen. De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, partners en klanten staan daarbij voorop.

  • Daarbij is als extra maatregel genomen om over te gaan naar contactloos afleveren. De bezorger houdt 1,5 meter afstand, belt aan en zet de zending op de grond klaar. Vervolgens wacht de bezorger op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.

    In het geval van [email protected] bestelling wordt de handtekening zetten voor schadevrije ontvangst vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van je woning.

 

  • Wij zullen tegen die tijd, net zoals eerder, de adviezen en richtlijnen van het RIVM opvolgen. De verwachting is dat de bestaande extra maatregelen van kracht zullen blijven zoals bijvoorbeeld het verplicht dragen van een mondkapje. Direct hand-op-handcontact wordt zoveel mogelijk vermeden. Ook vragen je bij de kassa af te rekenen met je pinpas of mobiele telefoon. Wanneer je alleen over contant geld beschikt verzoeken wij dit uit te wisselen zonder handcontact. Onze medewerkers zijn op de hoogte van de maatregelen en werken alleen als zij geen enkele gezondheidsklachten ervaren. Daarnaast volgen zij strikt het hygiëneprotocol op en volgen zij de richtlijnen van het RIVM. Wij verzoeken iedereen om gepaste afstand van elkaar en onze medewerkers te houden, de richtlijn hierbij is 1,5 meter.

Bereikbaarheid klantenservice

Heb je specifieke vragen, bijvoorbeeld over je bestelling? Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier, waar onze medewerkers voor je klaar staan. Wel is het mogelijk dat ook hier de reactietijd wat langer is dan gebruikelijk. We vragen hiervoor je begrip. 

Wij zijn ontzettend trots op al onze medewerkers die klaarstaan in de winkels om alle klantwensen te realiseren en bedanken ook jou als klant voor je vertrouwen in Xenos in deze onzekere tijd.

Tot snel in een van onze 150 Xenos winkels of op Xenos.nl!