Menu

Bezorgen

Je kunt jouw online bestelling, gratis afhalen in een van onze 150 winkels of thuis laten bezorgen, waar nodig met PostNL [email protected]

Thuis bezorgen

  • Welke vervoerder levert mijn bestelling?
  • Je pakket wordt door PostNL bezorgd.

  • Wat is de levertijd van Xenos?
  • Bestel je op werkdagen voor 20:00 uur, dan bezorgen wij de volgende dag.

  • Wat zijn de bezorgkosten?
  • De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35,-. Heb je een bestelling van €35,- of lager? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €4,99. De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt altijd €29,99, ongeacht het aankoopbedrag en worden geleverd met PostNL [email protected] bezorging.

     

    Bestelling vanaf €35,- Gratis*
    Bestelling onder de €35,- €4,99*
    * Zeer grote of zware producten via [email protected] bezorging €29,99

     

  • Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
  • Ja, dat is mogelijk. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je hierover bericht via de e-mail. In deze mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending kan volgen. Niks ontvangen? Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen.

    Heb je nog vragen over de bezorging? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij staan klaar om je te helpen.

  • Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Wacht even af. Het kan zijn dat een gedeelte van je bestelling later komt dan verwacht. Is het na enkele dagen nog niet geleverd? Neem dan contact op met de klantenservice.

  • Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
  • Jazeker, dat is mogelijk tijdens het bestelproces. Je kunt je bestelling bijvoorbeeld laten leveren op je werk of bij iemand anders als het voor diegene bestemd is. Na afronding en betaling is dit niet meer mogelijk, dus goed om hier rekening mee te houden.

  • Ik ben niet thuis op het moment van bezorging. Wat nu?
  • Het pakket wordt afgegeven bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. PostNL laat een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.

  • Bezorgen jullie ook in het buitenland?
  • Wij bezorgen alleen op Nederlandse en Belgische adressen. Het is helaas niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland en België te laten bezorgen.

 

Afhalen in de winkel

  • Kan ik mijn bestelling afhalen in een Xenos winkel?
  • Ja, je kunt een bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een Track & Trace code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel dien je een factuur (de bijlage van de opdrachtbevestiging e-mail die je hebt gekregen) te laten zien. Je kunt deze uitprinten of via een smartphone laten zien aan onze medewerkers.

    Het is niet mogelijk om producten met [email protected] bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.

    Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit gaat in vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag en duurt t/m de heropening.

  • Is afhalen in een winkel gratis?
  • Ja, je kunt je online bestelling gratis afhalen in een van onze winkels.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen in een winkel?
  • Je bestelling wordt vanuit ons magazijn verzonden naar de door jouw gekozen Xenos winkel. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt je hierover bericht via de e-mail. In deze mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending kan volgen tot aan de levering in de winkel. Niks ontvangen? Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen.

    Heb je nog vragen over het afhalen van je bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder.

  • Hoelang heb ik de tijd om mijn bestelde producten af te halen in een winkel?
  • Als je bestelde producten zijn aangekomen in de door jouw gekozen winkel, heb je 3 weken de tijd om deze af te halen.

  • Zijn alle producten beschikbaar voor afhalen in de winkel?
  • Het is niet mogelijk om producten met [email protected] bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.

 

PostNL [email protected]

  • Wanneer wordt een product met [email protected] verzonden?
  • Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending, wordt het product verzonden met [email protected] Een product dat een afmeting heeft vanaf 175x78x58 cm, is te groot voor de reguliere zending. Ook als bij een product één van de zijden hoger, breder of langer is dan eerder genoemde maten, wordt het met [email protected] verzonden. Bijvoorbeeld: wanneer een product 90x90x50 cm is, dan overschrijdt dat product één van de eerder genoemde afmetingen. Ook wanneer een product zwaarder is dan 30 kg moet het product verzonden worden met [email protected]

  • Ik heb een vraag over de bezorging van [email protected], wie kan mij helpen?
  • Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL [email protected] Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: [email protected]

    Wil je antwoord op een vraag over je zending door [email protected], dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.

  • Kan ik een [email protected] product ook afhalen in een winkel?
  • Helaas is het niet mogelijk om een [email protected] product af te halen in een van onze winkels. Dit komt doordat de meeste van onze winkels niet de ruimte hebben om grote producten (tijdelijk) op te slaan in het magazijn.

  • Wanneer wordt mijn [email protected] bestelling geleverd?
  • PostNL [email protected] levert Xenos bestellingen op afspraak. Je ontvangt na je bestelling binnen een week een e-mail van PostNL [email protected] met daarin een bezorgkalender. Met deze bezorgkalender kies je zelf een leverdag die voor jou het beste uitkomt. Je bestelling wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag. Het is niet mogelijk om een tijdstip in te plannen.

    Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL [email protected] bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdvak van drie uur je tussen 08:00 en 20:00 uur de bezorging kunt verwachten. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07:00 uur hetzelfde bezorgbericht per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon.

  • Mijn Track & Trace code doet het niet / heb ik niet ontvangen?
  • Als je Track & Trace code het niet doet, kan het zijn dat je de Track & Trace code uit de Xenos bevestigingsmail hebt gebruikt. Dit is een automatisch gegenereerde Track & Trace code en kan niet gebruikt worden om je [email protected] levering te volgen. Je hebt via PostNL [email protected] een e-mail ontvangen met daarin de juiste Track & Trace code om je levering te kunnen volgen. Wanneer de Track & Trace code uit deze mail het ook niet doet of wanneer je deze e-mail niet hebt ontvangen, vragen wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL [email protected] via onderstaande gegevens.

    Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 9.00 en 18.00 uur). E-mail: [email protected]

  • Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
  • PostNL [email protected] levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat obstakels niet in de weg staan of hangen. PostNL [email protected] levert ook af op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een flat woont. Ze leveren echter niet op etages binnen een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege Nederlandse arbowetgeving mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.

  • Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?
  • Ben je op het moment van bezorging niet thuis, dan wordt er een bericht in de brievenbus achtergelaten. Op dit bericht staan een webadres en een telefoonnummer waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. De meerkosten voor een tweede levering bedragen €30 en zijn voor eigen rekening.

  • Ik wil mijn [email protected] bestelling annuleren, kan dat?
  • Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.

  • Hoe werkt het als ik een [email protected] product wil retourneren?
  • Wil je na ontvangst van de bestelling het product retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij [email protected] Wanneer je je retour voor 14.00 uur aanmeldt, kan de bestelling de volgende dag al bij jou worden afgehaald. Er zijn geen kosten aan het retour verbonden en je krijgt de oorspronkelijke verzendkosten terug.

 

Neem contact met ons op

Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag
Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur**
Contactformulier  Antwoord binnen 1 tot 3 werkdagen

** op donderdag en vrijdag tot 21:00 uur