- Categorieën
-
Woonaccessoires
-
Meubels
-
Kerst
-
Koken en Tafelen
-
Eten en drinken
-
Huishouden
-
Feest
-
Hobby
-
Reizen en Vrije Tijd
-
Cadeaus
- Uitgelicht
-
Acties
-
Nieuw
-
Trending
-
Inspiratie
-
Folder
- Gratis afhalen en retourneren in 160 winkels
- Gratis bezorging vanaf €35,-*
- Levertijd 2-4 werkdagen
- Klantenbeoordeling van 9
- Achteraf betalen mogelijk
- Gratis afhalen en retourneren in 160 winkels
- Gratis bezorging vanaf €35,-*
- Levertijd 2-4 werkdagen
- Klantenbeoordeling van 9
- Achteraf betalen mogelijk
Categorieën
- « Terug naar Home
- Bezorgen
Bezorgen




Thuis bezorgen
- Welke vervoerder levert mijn bestelling?
-
Reguliere pakketten worden door DPD bezorgd. Grote pakketten worden met BK Sneltransport geleverd. Of je pakket door BK geleverd wordt, zie je bij de artikelomschrijving van het product.
Heb je een vraag de levering van een regulier pakket, bel dan naar DPD op 085-0022222 (lokaal tarief). DPD is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00. Houd je pakketnummer bij de hand zodat zij je snel kunnen helpen.
Heb je een vraag over de grote pakket dat via BK Sneltransport geleverd wordt, bel dan 088-5635563. BK is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.
- Wat is de levertijd van Xenos?
-
Momenteel is de levertijd 2-4 werkdagen. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.
- Wat zijn de bezorgkosten?
-
De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van €35 of lager? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €4,99. De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt tot €35,- en worden geleverd met BK Sneltransport.
Bestelling vanaf €35 Gratis* Bestelling onder de €35 €4,99* * Zeer grote of zware producten via BK Sneltransport €35,-
- Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
-
Ja, dat kan. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een e-mail. Wanneer je pakket ontvangen is door de DPD of BK, ontvang je vanuit hen een mail. In deze mail staat een Track& Trace link waarmee je de zending kan volgen. Niets ontvangen? Kijk dan eens in je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen.
- Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
-
Je bestelling kan uit meerdere pakketten bestaan. Het kan zijn dat een deel van je bestelling later komt dan verwacht. Is het na enkele dagen nog niet geleverd? Neem dan contact op met de klantenservice.
- Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
-
Jazeker, dat kan je tijdens het bestelproces opgeven. Je kan je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren of bij iemand anders als dat de bestemming is. Na afronding en betaling kan dit niet meer via Xenos, eventueel kan je het nog wel aanpassen via de DPD app of site.
- Ik ben niet thuis op het moment van bezorging. Wat nu?
-
Ben je niet thuis op het moment van bezorgen? Dan kan je in de app van de vervoerder je voorkeuren aangeven, zoals afgeven bij de buren, op een veilig plek zetten of naar een afhaalpunt laten brengen. Met de track & trace of in de app van de bezorger zie je waar je het pakket kunt ophalen. Belangrijk om te weten: zodra de bezorger uw pakket op een veilige plek heeft achtergelaten, vervalt onze aansprakelijkheid voor verlies of schade.
- Bezorgen jullie ook in het buitenland?
-
Wij bezorgen alleen op Nederlandse en Belgische adressen. Het is helaas niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland en België te laten bezorgen.
Afhalen in de winkel
- Kan ik mijn bestelling afhalen in een Xenos winkel?
-
Ja, je kunt een bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een Track & Trace code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel dien je een factuur (de bijlage van de opdrachtbevestiging e-mail die je hebt gekregen) of printscreen van de betaling te laten zien. Je kunt deze uitprinten of via een smartphone laten zien aan onze medewerkers.
Het is niet mogelijk om producten met BK Sneltransport bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.
Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit gaat in vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag en duurt t/m de heropening.
- Is afhalen in een winkel gratis?
-
Bij een online bestelling van €15 of meer kun je je pakket gratis afhalen in één van onze winkels.
- Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen in een winkel?
-
Je kunt je bestelling volgen via de gemailde Track & Trace code, zodra geleverd kan het pakket worden opgehaald in de winkel van je keuze. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.
Je bestelling wordt vanuit ons magazijn verzonden naar de door jouw gekozen Xenos winkel. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt je hierover bericht via de e-mail. In deze mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending kan volgen tot aan de levering in de winkel. Niks ontvangen? Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen.
Heb je nog vragen over het afhalen van je bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder.
- Hoelang heb ik de tijd om mijn bestelde producten af te halen in een winkel?
-
Als je bestelde producten zijn aangekomen in de door jouw gekozen winkel, heb je 3 weken de tijd om deze af te halen.
- Zijn alle producten beschikbaar voor afhalen in de winkel?
-
Het is niet mogelijk om producten met BK Sneltransport bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.
Afhalen bij DPD Pakketpunt
- Wat zijn de voordelen van kiezen voor een DPD Pakketpunt?
-
Wanneer je kiest voor levering bij een DPD Pakketpunt hoef je niet thuis te wachten op je bestelling. Handig als je bijvoorbeeld op de dag van levering niet thuis zal zijn. Je kan je bestelling dan ophalen wanneer het jou uitkomt. Daarnaast is het kiezen voor een pakketpunt een groene keuze! Hoe meer mensen hiervoor kiezen, hoe minder stops DPD met de bus hoeft te maken bij huisadressen. Dit betekent dus minder kilometers en brandstof.
Let op! De voorwaarden voor het afhalen van een pakket bij een DPD afhaalpunt zijn dat de afmetingen van het pakket niet te groot mogen zijn en het pakket maximaal 20 kg mag wegen.
- Wat is de levertijd van Xenos?
-
Binnen 2-4 werkdagen is jouw bestelling bij het door jouw gekozen DPD pakketpunt. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.
- Wat zijn de bezorgkosten?
-
De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van €35 of lager? Dan wordt je bestelling afgeleverd bij het pakketpunt voor €4,99.
- Hoe lang blijft mijn pakketje liggen op het pakketpunt?
-
De pakketpunten van DPD bewaren jouw pakketje 1 week. Is het pakket na 1 week nog niet afgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar Xenos.
- Kan ik ook BK Sneltransport bestellingen af laten leveren bij een DPD Pakketpunt?
-
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wanneer een bestelling via BK Sneltransport afgeleverd moet worden, kan dat alleen bij jou thuis.
BK Sneltransport
- Wat is BK Sneltransport?
-
BK Sneltransport is een speciale verzendmethode voor grote of zware producten die niet met de reguliere zending mee kunnen.
- Wanneer wordt een product met BK Sneltransport verzonden?
-
Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending, wordt het product verzonden met BK Sneltransport. We verzenden BK Sneltransport pakketten dagelijks van maandag t/m vrijdag.
- Wanneer wordt mijn BK Sneltransport bestelling geleverd?
-
BK Sneltransport levert Xenos bestellingen op afspraak. De avond voor de bezorging ontvang je een e-mail. Hierin staat in welk tijdvak van drie uur je tussen 08:00 en 18:00 uur de bezorging kunt verwachten. Ook staat hierin een Track & Trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Zorg ervoor dat je thuis bent om het pakket in ontvangst te nemen.
- Ik heb een vraag over de bezorging van BK Sneltransport, wie kan mij helpen?
-
Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van BK Sneltransport 088-5635563 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 19.00 uur).
- Kan ik een BK Sneltransport product ook afhalen in een winkel?
-
Helaas is het niet mogelijk om een BK Sneltransport product af te halen in een van onze winkels. Dit komt doordat de meeste van onze winkels niet de ruimte hebben om grote producten (tijdelijk) op te slaan in het magazijn.
- Wat zijn de verzendkosten van BK Sneltransport?
-
De verzendkosten voor een levering via BK Sneltransport zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel. Maximaal komen deze uit op €35,- in Nederland en €45,- in België. Op de productpagina vind je de specifieke verzendkosten. BK Sneltransport bezorgt in heel Nederland en België.
- Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
-
BK Sneltransport levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat obstakels niet in de weg staan of hangen. BK Sneltransport levert ook af op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een flat woont. Ze leveren echter niet op etages binnen een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege Nederlandse arbowetgeving mogen de bezorgers van BK Sneltransport tot maximaal de 3e verdieping leveren.
- Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?
-
BK Sneltransport neemt contact met je op om de levering opnieuw aan te bieden. Lukt het BK Sneltransport niet om je te bereiken, dan neemt onze klantenservice contact met je op om een nieuwe leverafspraak te maken.
- Ik wil mijn BK Sneltransport bestelling annuleren, kan dat?
-
Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 088-0274300. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.
- Hoe werkt het als ik een BK Sneltransport product wil retourneren?
-
Wil je na ontvangst van de bestelling het product retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij BK Sneltransport.
Neem contact met ons op
| Chat met ons | |
| Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief) | |
| Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl | |
| Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL |
* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.
The Scent
Acties
Magazine: Kerst
Magazine: Sint