Bezorgen
Thuis bezorgen
- Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van €35 of lager? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €4,99. De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt altijd €35,- ongeacht het aankoopbedrag en worden geleverd met PostNL [email protected]
Bestelling vanaf €35 | Gratis* |
Bestelling onder de €35 | €4,99* |
* Zeer grote of zware producten via [email protected] bezorging | €35,- |
- Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
Ja, dat kan. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een e-mail. In deze mail staat een ’Track & Trace’-code waarmee je de zending kan volgen. Niets ontvangen? Kijk dan eens in je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen.
- Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
Jazeker, dat kan je tijdens het bestelproces opgeven. Je kan je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren of bij iemand anders als dat de bestemming is. Na afronding en betaling kan dit niet meer, dus hou hier best op tijd rekening mee.
Afhalen in de winkel
- Kan ik mijn bestelling afhalen in een Xenos winkel?
Ja, je kunt een bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een Track & Trace code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel dien je een factuur (de bijlage van de opdrachtbevestiging e-mail die je hebt gekregen) te laten zien. Je kunt deze uitprinten of via een smartphone laten zien aan onze medewerkers.
Het is niet mogelijk om producten met [email protected] bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.
Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit gaat in vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag en duurt t/m de heropening.
- Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen in een winkel?
Op werkdagen voor 22.00 uur besteld is de volgende dag in de door jouw gekozen winkel. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.
Je bestelling wordt vanuit ons magazijn verzonden naar de door jouw gekozen Xenos winkel. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt je hierover bericht via de e-mail. In deze mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending kan volgen tot aan de levering in de winkel. Niks ontvangen? Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen.
Heb je nog vragen over het afhalen van je bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder.
Afhalen bij PostNL Pakketpunt
- Wat zijn de voordelen van kiezen voor een PostNL Pakketpunt?
Wanneer je kiest voor levering bij een PostNL Pakketpunt hoef je niet thuis te wachten op je bestelling. Handig als je bijvoorbeeld op de dag van levering niet thuis zal zijn. Je kan je bestelling dan ophalen wanneer het jou uitkomt. Daarnaast is het kiezen voor een pakketpunt een groene keuze! Hoe meer mensen hiervoor kiezen, hoe minder stops PostNL met de bus hoeft te maken bij huisadressen. Dit betekent dus minder kilometers en brandstof.
- Wanneer wordt een product met [email protected] verzonden?
Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending, wordt het product verzonden met [email protected] Een product dat een afmeting heeft vanaf 175x78x58 cm, is te groot voor de reguliere zending. Ook als bij een product één van de zijden hoger, breder of langer is dan eerder genoemde maten, wordt het met [email protected] verzonden. Bijvoorbeeld: wanneer een product 90x90x50 cm is, dan overschrijdt dat product één van de eerder genoemde afmetingen. Ook wanneer een product zwaarder is dan 30 kg moet het product verzonden worden met [email protected]
- Ik heb een vraag over de bezorging van [email protected], wie kan mij helpen?
Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL [email protected] Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: [email protected]
Wil je antwoord op een vraag over je zending door [email protected], dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.
- Wanneer wordt mijn [email protected] bestelling geleverd?
PostNL [email protected] levert Xenos bestellingen op afspraak. Je ontvangt na je bestelling binnen 3 werkdagen een e-mail van PostNL [email protected] met daarin een bezorgkalender. Met deze bezorgkalender kies je zelf een leverdag die voor jou het beste uitkomt. Je bestelling wordt geleverd van maandag tot en met vrijdag. Het is niet mogelijk om een tijdstip in te plannen.
Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL [email protected] bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdvak van drie uur je tussen 08:00 en 20:00 uur de bezorging kunt verwachten. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07:00 uur hetzelfde bezorgbericht per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon.
- Mijn Track & Trace code doet het niet / heb ik niet ontvangen?
Als je Track & Trace code het niet doet, kan het zijn dat je de Track & Trace code uit de Xenos bevestigingsmail hebt gebruikt. Dit is een automatisch gegenereerde Track & Trace code en kan niet gebruikt worden om je [email protected] levering te volgen. Je hebt via PostNL [email protected] een e-mail ontvangen met daarin de juiste Track & Trace code om je levering te kunnen volgen. Wanneer de Track & Trace code uit deze mail het ook niet doet of wanneer je deze e-mail niet hebt ontvangen, vragen wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL [email protected] via onderstaande gegevens.
Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 9.00 en 18.00 uur). E-mail: [email protected]
- Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
PostNL [email protected] levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat obstakels niet in de weg staan of hangen. PostNL [email protected] levert ook af op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een flat woont. Ze leveren echter niet op etages binnen een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege Nederlandse arbowetgeving mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.
- Ik wil mijn [email protected] bestelling annuleren, kan dat?
Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 088-0274300. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.
- Hoe werkt het als ik een [email protected] product wil retourneren?
Wil je na ontvangst van de bestelling het product retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij [email protected] Wanneer je je retour voor 14.00 uur aanmeldt, kan de bestelling de volgende dag al bij jou worden afgehaald. Er zijn geen kosten aan het retour verbonden en je krijgt de oorspronkelijke verzendkosten terug.
Neem contact met ons op
Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief) | Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur* |
Contactformulier | Antwoord binnen 3 werkdagen |
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl | Antwoord binnen 1 werkdag |
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL | Antwoord binnen 1 werkdag |
* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.