Menu
  • Gratis afhalen en retourneren in 165 winkels
  • Gratis bezorging vanaf €35,-
  • Levertijd 2-3 werkdagen
  • Klantenbeoordeling van 9

Bezorgen

Let op! Het is momenteel erg druk bij PostNL. Hierdoor kan het zijn dat je pakket later wordt bezorgd dan je van ons gewend bent. Bekijk voor meer informatie de Track & Trace code die je via de mail hebt ontvangen. Sorry voor het ongemak!

Thuis bezorgen

  • Welke vervoerder levert mijn bestelling?
  • Je pakket wordt door PostNL bezorgd.

  • Wat is de levertijd van Xenos?
  • Momenteel is de levertijd 2-3 werkdagen. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.

  • Wat zijn de bezorgkosten?
  • De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van €35 of lager? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €4,99. De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt altijd €35,- ongeacht het aankoopbedrag en worden geleverd met PostNL Extra@Home-bezorging.

     

    Bestelling vanaf €35 Gratis*
    Bestelling onder de €35 €4,99*
    * Zeer grote of zware producten via Extra@Home bezorging €35,-

     

  • Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
  • Ja, dat kan. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een e-mail. In deze mail staat een ’Track & Trace’-code waarmee je de zending kan volgen. Niets ontvangen? Kijk dan eens in je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen.

  • Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Wacht nog even af. Het kan zijn dat een deel van je bestelling later komt dan verwacht. Is het na enkele dagen nog niet geleverd? Neem dan contact op met de klantenservice.

  • Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
  • Jazeker, dat kan je tijdens het bestelproces opgeven. Je kan je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren of bij iemand anders als dat de bestemming is. Na afronding en betaling kan dit niet meer, dus hou hier best op tijd rekening mee.

  • Ik ben niet thuis op het moment van bezorging. Wat nu?
  • Ben je niet thuis op het moment van bezorgen? Dan geeft PostNL het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace of in de PostNL app zie je waar je het pakket kunt ophalen.

  • Bezorgen jullie ook in het buitenland?
  • Wij bezorgen alleen op Nederlandse en Belgische adressen. Het is helaas niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland en België te laten bezorgen.

 

Afhalen in de winkel

  • Kan ik mijn bestelling afhalen in een Xenos winkel?
  • Ja, je kunt een bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een Track & Trace code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel dien je een factuur (de bijlage van de opdrachtbevestiging e-mail die je hebt gekregen) te laten zien. Je kunt deze uitprinten of via een smartphone laten zien aan onze medewerkers.

    Het is niet mogelijk om producten met Extra@Home bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.

    Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit gaat in vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag en duurt t/m de heropening.

  • Is afhalen in een winkel gratis?
  • Ja, je kunt je online bestelling gratis afhalen in een van onze winkels.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen in een winkel?
  • Je kunt je bestelling volgen via de gemailde Track & Trace code, zodra geleverd kan het pakket worden opgehaald in de winkel van je keuze. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.

    Je bestelling wordt vanuit ons magazijn verzonden naar de door jouw gekozen Xenos winkel. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt je hierover bericht via de e-mail. In deze mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending kan volgen tot aan de levering in de winkel. Niks ontvangen? Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen.

    Heb je nog vragen over het afhalen van je bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder.

  • Hoelang heb ik de tijd om mijn bestelde producten af te halen in een winkel?
  • Als je bestelde producten zijn aangekomen in de door jouw gekozen winkel, heb je 3 weken de tijd om deze af te halen.

  • Zijn alle producten beschikbaar voor afhalen in de winkel?
  • Het is niet mogelijk om producten met Extra@Home bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.

 

Afhalen bij PostNL Pakketpunt

  • Wat zijn de voordelen van kiezen voor een PostNL Pakketpunt?
  • Wanneer je kiest voor levering bij een PostNL Pakketpunt hoef je niet thuis te wachten op je bestelling. Handig als je bijvoorbeeld op de dag van levering niet thuis zal zijn. Je kan je bestelling dan ophalen wanneer het jou uitkomt. Daarnaast is het kiezen voor een pakketpunt een groene keuze! Hoe meer mensen hiervoor kiezen, hoe minder stops PostNL met de bus hoeft te maken bij huisadressen. Dit betekent dus minder kilometers en brandstof.

    Let op! De voorwaarden voor het afhalen van een pakket bij een PostNL afhaalpunt zijn dat de afmetingen van het pakket maximaal 100x70x58 cm mogen zijn en het pakket maximaal 23 kg mag wegen.

  • Wat is de levertijd van Xenos?
  • Binnen 2-3 werkdagen is jouw bestelling bij het door jouw gekozen PostNL pakketpunt. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen.

  • Wat zijn de bezorgkosten?
  • De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van €35 of lager? Dan wordt je bestelling afgeleverd bij het pakketpunt voor €4,99.

  • Hoe lang blijft mijn pakketje liggen op het pakketpunt?
  • De pakketpunten van PostNL bewaren jouw pakketje 1 week. Is het pakket na 1 week nog niet afgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar Xenos.

  • Kan ik ook Extra@Home bestellingen af laten leveren bij een PostNL Pakketpunt?
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wanneer een bestelling via Extra@Home afgeleverd moet worden, kan dat alleen bij jou thuis.

 

PostNL Extra@Home

  • Wat is PostNL Extra@Home?
  • Extra@Home is een speciale verzendmethode van PostNL voor zeer grote of zware producten die niet met de reguliere zending mee kunnen.

  • Wanneer wordt een product met Extra@Home verzonden?
  • Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending, wordt het product verzonden met Extra@Home. Een product dat een afmeting heeft vanaf 175x78x58 cm, is te groot voor de reguliere zending. Ook als bij een product één van de zijden hoger, breder of langer is dan eerder genoemde maten, wordt het met Extra@Home verzonden. Bijvoorbeeld: wanneer een product 90x90x50 cm is, dan overschrijdt dat product één van de eerder genoemde afmetingen. Ook wanneer een product zwaarder is dan 30 kg moet het product verzonden worden met Extra@Home. We verzenden Extra@Home pakketten twee keer per week via PostNL, op dinsdag en vrijdag.

  • Wanneer wordt mijn Extra@Home bestelling geleverd?
  • PostNL Extra@Home levert Xenos bestellingen op afspraak. Je ontvangt na je bestelling binnen 5 werkdagen een e-mail van PostNL Extra@Home met daarin een bezorgkalender. Met deze bezorgkalender kies je zelf een leverdag die voor jou het beste uitkomt. We verzenden Extra@Home pakketten twee keer per week via PostNL, op dinsdag en vrijdag. Je bestelling wordt geleverd van maandag tot en met vrijdag.

    Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL Extra@Home bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdvak van drie uur je tussen 08:00 en 20:00 uur de bezorging kunt verwachten. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07:00 uur hetzelfde bezorgbericht per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon. Zorg ervoor dat je thuis bent om het pakket in ontvangst te nemen.

    Let op! De totale levertijd van Extra@Home meubels kan oplopen tot maximaal 2 weken.

  • Ik heb een vraag over de bezorging van Extra@Home, wie kan mij helpen?
  • Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL Extra@Home. Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: [email protected].

    Wil je antwoord op een vraag over je zending door Extra@Home, dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.

  • Kan ik een Extra@Home product ook afhalen in een winkel?
  • Helaas is het niet mogelijk om een Extra@Home product af te halen in een van onze winkels. Dit komt doordat de meeste van onze winkels niet de ruimte hebben om grote producten (tijdelijk) op te slaan in het magazijn.

  • Wat zijn de verzendkosten van Extra@Home?
  • De verzendkosten voor een Extra@Home-levering bedragen €35,- in Nederland en €45,- in België. PostNL Extra@Home bezorgt in heel Nederland en België. Daarbij geldt voor bezorging op de Waddeneilanden een extra toeslag van €30.

  • Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
  • PostNL Extra@Home levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat obstakels niet in de weg staan of hangen. PostNL Extra@Home levert ook af op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een flat woont. Ze leveren echter niet op etages binnen een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege Nederlandse arbowetgeving mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.

  • Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?
  • Ben je op het moment van bezorging niet thuis, dan wordt er een bericht in de brievenbus achtergelaten. Op dit bericht staan een webadres en een telefoonnummer waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. De meerkosten voor een tweede levering bedragen €35 en zijn voor eigen rekening. De buren mogen geen Extra@Home bestellingen aannemen.

  • Ik wil mijn Extra@Home bestelling annuleren, kan dat?
  • Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 088-0274300. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.

  • Hoe werkt het als ik een Extra@Home product wil retourneren?
  • Wil je na ontvangst van de bestelling het product retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij Extra@Home. Wanneer je je retour voor 14.00 uur aanmeldt, kan de bestelling de volgende dag al bij jou worden afgehaald. Er zijn geen kosten aan het retour verbonden en je krijgt de oorspronkelijke verzendkosten terug.

 

Neem contact met ons op

Chat met ons  Direct contact
Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.