Menu

Bestellen en Betalen

Bestellen en betalen op Xenos.nl werkt heel makkelijk en snel. Kom je er toch niet helemaal uit? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:

Bestellen

  • Wat is de status van mijn bestelling?
  • De orderbevestiging is het bewijs dat je bestelling goed is doorgekomen. Je ontvangt deze binnen enkele minuten na het bestellen via de e-mail. Heb je een online account? Dan kun je de orderstatus ook altijd terugvinden bij je bestelhistorie.

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen. Niks gevonden? Misschien heb je per ongeluk een typefoutje gemaakt met het invoeren van je emailadres. Maak gebruik van het contactformulier om dit te melden bij onze klantenservice.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  • Plaats je favoriete Xenos items in de winkelmand.

    Stap 1. Adresgegevens invullen
    Als je ingelogd bent met je Xenos account zijn je adresgegevens automatisch ingevuld, lekker makkelijk!

    Stap 2. Bezorgmethode kiezen
    Het is mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of je kunt het ophalen bij een winkel in de buurt.

    Stap 3. Betaalmethode kiezen & controle
    Kies je betaalmethode en controleer je bestelling.

    Stap 4. Afrekenen
    Voor het afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving.

    Stap 5. Bevestiging bestelling
    In je mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Annuleren kan niet meer als je bestelling definitief afgerond en betaald is. Dit omdat we meteen aan de slag gaan in ons magazijn om je bestelling in te pakken. Je kunt natuurlijk wel je bestelling retourneren zodra deze bezorgd is.

  • Kan ik de inhoud van mijn bestelling nog wijzigen?
  • Het wijzigen van je bestelling kan alleen als je nog niet hebt afgerekend. Na betaling van je bestelling is deze afgerond en gaan we meteen aan de slag in ons magazijn om hem in te pakken.

  • Ik heb een typefout gemaakt in mijn bezorgadres, wat moet ik doen?
  • Dit kunnen wij helaas niet wijzigingen i.v.m. privacy. Ook PostNL kan het bezorgadres van je bestelling helaas niet meer aanpassen. Wel kun je een bestelling die al naar je onderweg is, vaak nog laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit kun je aangeven als je de Track & Trace mail hebt ontvangen.

  • Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Wat kan ik doen?
  • Je kunt je e-mailadres achterlaten bij een product dat is uitverkocht. Je ontvangt dan eenmalig een e-mail zodra het betreffende product weer voorradig is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd. Het product kan nog wel voorradig zijn bij jouw favoriete Xenos winkel in de buurt. Bel gerust met de winkel om dit na te vragen.

  • Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
  • Door retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen al snel weer leverbaar zijn. Wanneer een product is uitverkocht, kun je jouw e-mailadres achterlaten bij het betreffende product. Je krijgt dan een seintje zodra het product weer op voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.

  • Ik wil graag bestellen als zakelijke klant, hoe moet ik dat doen?
  • Bij Xenos leveren we ook aan bedrijven. Ons brede productassortiment leent zich zeker voor de zakelijke markt. Heb je een product gezien op onze website die je graag zou willen bestellen? Vul dan dit formulier in.

  • Kan ik bestellen met een buitenlands adres?
  • Het is mogelijk om met een adres in België een bestelling te plaatsen. Bij een zakelijke bestelling vanuit België graag eerst contact opnemen met de klantenservice via dit formulier.

  • Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?
  • Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 15 euro. Onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen worden niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten, in tegenstelling tot veel andere webwinkels. Je kunt op Xenos.nl al online bestellen vanaf €15,-. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kun je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn zo'n 150 Xenos winkels door heel Nederland.

  • Zijn de verkooprijzen inclusief BTW?
  • Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

Betalen

  • Op welke manier kan ik betalen?
  • Online kun je betalen met iDeal, creditcard (Visa, Mastercard & American Express), Paypal, Afterpay en cadeaukaarten zoals de Xenos giftcard, VVV cadeaukaart, Huis & Tuin Cadeau en De Cadeaukaart.

  • Kan ik bij Xenos achteraf betalen?
  • Ja, dat is mogelijk. Je kunt betalen met een creditcard en Afterpay. Bij Afterpay ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen. Hiervoor betaal je €1,99.

  • Hoe werkt betalen met een cadeaukaart?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen met een cadeaukaart. Nadat je onderin op afrekenen klikt, wordt je doorgestuurd naar een volgende pagina. Daar kun je kiezen welke cadeaukaart je wilt gebruiken en daarna vul je jouw cadeaukaart gegevens in. Je kunt per bestelling slechts één cadeaukaart verzilveren. Is het saldo op je cadeaukaart niet toereikend voor het gehele bedrag? Kies dan voor een andere betaalmethode.

  • Ik heb een Xenos cadeaukaart, waar kan ik checken welk bedrag er (nog) op staat?
  • Je kunt het saldo van je Xenos cadeaukaart hier checken.

  • Hoelang is een Xenos cadeaukaart geldig?
  • De Xenos cadeaukaarten zijn onbeperkt geldig. Giftcards die via een speciale actie worden gegeven, vormen hier een uitzondering op. In dit geval wordt op en bij de giftcard aangegeven tijdens welke specifieke periode de giftcard geldig is.

  • Mijn Xenos cadeaukaart werkt niet, wat kan ik doen?
  • Als je Xenos cadeaukaart niet werkt, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.

  • Ik heb een kortingscode. Wanneer vul ik dit in?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) een kortingscode invullen. De korting wordt automatisch verrekend bij de betaling. Let op: De kortingscode is hoofdlettergevoelig.

  • Heeft Xenos een veilige online betaalomgeving?
  • Ja, zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving. Je transactiegegevens worden verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

 

Neem contact met ons op

Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag
Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur**
Contactformulier  Antwoord binnen 1 tot 3 werkdagen

** op donderdag en vrijdag tot 21:00 uur