Menu

Klantenservice

Let op:

  • Het is mogelijk om jouw online bestelling af te halen in een van onze winkels. Lees hier meer.
  • De levertijd die we momenteel hanteren is 1-2 werkdagen.
  • Lees meer over onze maatregelen rondom het coronavirus en aangepaste levertijden op deze pagina.

Veelgestelde vragen rondom de lockdown en sluiting van winkels:

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een winkel?
  • Het is mogelijk om je bestelling op afspraak gratis af te halen in één van onze winkels. Lees hier meer over de manier hoe we het afhalen in de winkel op een veilige manier regelen.

  • Kan ik telefonisch bestellen bij een Xenos winkel?
  • Dat is helaas niet mogelijk. De bestelling kan alleen vooraf geplaatst worden via onze webshop. Lees hier meer over de manier hoe we het afhalen in de winkel op een veilige manier regelen. 

  • Kan ik mijn bezorgadres nog laten aanpassen?
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen gegevens aanpassen i.v.m. fraude gevoeligheid.

  • Waarom wordt mijn bestelling niet door PostNL geleverd?
  • In verband met de drukte op dit moment is het mogelijk dat we de bezorging van je pakket overdragen aan een andere transporteur zoals bijvoorbeeld RoutiGo, om de bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

  • Wat gebeurt er met mijn pakket die ik in een van jullie winkels heb laten afleveren?
  • Als er een bestelling van je in een van onze winkels ligt, nemen we contact met je op en zorgen we voor een passende oplossing.

  • Ik was niet thuis en nu is mijn bestelling bij een gesloten PostNL-punt bezorgd, wat nu?
  • De pakketten die op een gesloten PostNL-punt liggen omdat de ontvanger niet thuis was, bezorgen we opnieuw. Hierover worden ontvangers zo goed mogelijk geïnformeerd door PostNL. Je vindt de actuele locaties op www.postnl.nl/locatiewijzer.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. We adviseren je om je bestelling alsnog te retourneren of te weigeren aan de deur.

  • Hoe kan ik mijn winkelaankoop nu retourneren?
  • Onze retourtermijn van 30 dagen wordt verlengd met de duur van de lockdown, zodat je daarna alsnog je aankoop kunt retourneren in een van onze winkels.

Bij de Xenos Klantenservice staan we graag voor je klaar. Heb je vragen of een klacht over het assortiment of over je bestelling? De Xenos klantenservice is van maandag tot en met woensdag van 09:00 tot 18:00 uur, donderdag en vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 09:00 tot 18:00 uur, telefonisch bereikbaar op 088-0274300, met uitzondering van feestdagen. Of stuur je bericht aan ons via het contactformulier.

Vragen betreffende Afterpay kun je rechtstreeks stellen aan de klantenservice van Afterpay. E-mail: [email protected] of via de telefoon: 020 7 230 270.

Op werkdagen proberen wij zo spoedig mogelijk een reactie te sturen. Wij streven ernaar je bericht binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden.

Bij vragen adviseren wij je eerst bij onze veelgestelde vragen hieronder te kijken. Veel algemene vragen over het bestel- en leverproces, de betaalmogelijkheden, garantie en retourneren staan hier al voor je beantwoord. Staat je vraag er niet bij? Dan verwelkomen wij je graag bij onze Klantenservice.

Niet tevreden over de afhandeling van een klacht?

Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord op je klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (via https://ec.europa.eu/consumers/odr/).