Menu

Xenos winkels

Xenos heeft zo'n 150 winkels, verspreid over het hele land. In onze Xenos werelden heten we je hartelijk welkom en laten we je onze kleurrijke winkels graag zien.

  • Waar vind ik een Xenos winkel?
  • We hebben zo'n 150 winkels verspreid over het hele land. Kijk hier waar de dichtstbijzijnde winkel voor jou zit.

  • Op welke manier kan ik betalen in een Xenos winkel?
  • In onze winkels kun je betalen met cash geld, pinpas, creditcard (Visa, Mastercard & American Express) en cadeaukaarten zoals de Xenos giftcard, VVV cadeaukaart en Huis & Tuin Cadeau.

  • Is mijn favoriete Xenos winkel open met feestdagen?
  • Dat is verschillend per winkel. Kijk hier bij jouw favoriete Xenos winkel of er speciale openingstijden zijn.

  • Hoelang heb ik de tijd om mijn aankopen te ruilen of retourneren?
  • Je hebt 14 dagen de tijd om je winkelaankopen te ruilen of te retourneren.

  • Krijg ik meteen mijn geld terug als ik iets retourneer in de winkel?
  • Bij een winkelaankoop ontvang je meteen je geld retour. Per pin als je ook per pin in dezelfde winkel betaald hebt als waar je retour brengt. Anders ontvang je de retourbetaling contant. Sale artikelen kunnen niet geretourneerd worden.

  • Kan ik een product dat ik online besteld heb, ruilen in een Xenos winkel?
  • Ja, je kunt er voor kiezen de bestelling gratis terug te brengen in één van onze winkels. Let op: dit is alleen mogelijk als je niet via AfterPay betaalt. Neem je bestelbevestiging mee die je per e-mail van ons hebt ontvangen, dit kan of uitgeprint of op je smartphone. Je meldt je in de winkel bij de kassa waar onze medewerkers je van dienst zijn. Je kunt of meteen een ander product kiezen of het betaalde bedrag retour ontvangen. Indien het een Online Only product betreft, ontvang je het bedrag niet in de winkel retour, maar wordt er een creditering gedaan en het bedrag retour gestort via de door jou gekozen betaalmethode tijdens bestelling.

  • Hoe zorgen wij voor het veilig winkelen in deze tijd met extra maatregelen?
  • Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat veilig winkelen mogelijk is voor onze klant en onze medewerkers. We volgen natuurlijk alle geldende gedrags- en hygiëne maatregelen en vragen dit ook van onze klant. Dus we geven invulling aan de regels zoals het dragen van een mondkapje in binnenruimtes, thuisblijven bij klachten, we houden 1,5 meter afstand van elkaar, enz. Bij de kassa vragen we je contactloos te betalen, zodat direct hand-op-hand contact vermeden wordt. Wanneer je alleen contant kunt betalen, vindt dit plaats zonder handcontact. Al onze medewerkers volgen strikte hygiëne protocollen op en zijn alleen in de winkel aanwezig als zij geen enkele gezondheidsklacht ervaren.

    Lees hier alles over veilig winkelen.

  • Ik heb een klacht over een winkel, waar kan ik terecht?
  • Het meest handig is om een klacht te bespreken met de (plaatsvervangend) winkelmanager van de betreffende winkel. Mocht dit geen bevredigend antwoord opleveren, neem dan contact op met onze klantenservice zodat we je verder kunnen helpen.

  • Hoe weet ik of een product in een bepaalde winkel op voorraad is?
  • Onze winkels zijn allemaal verschillend qua oppervlakte en hebben daarom ook niet allemaal hetzelfde assortiment. Door de winkel te bellen, weet je zeker dat jouw favoriete Xenos product ook op voorraad is. En natuurlijk hebben al onze winkels een winkelbestelpunt, waardoor ze altijd ons grote magazijn binnen handbereik hebben voor jou als klant. Je vindt het telefoonnummer van je favoriete Xenos winkel op de winkelpagina.

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een Xenos winkel?
  • Ja, je kunt een online bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een Track & Trace code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel dien je een factuur (de bijlage van de opdrachtbevestiging e-mail die je hebt gekregen) te laten zien. Je kunt deze uitprinten of via een smartphone laten zien aan onze medewerkers.

    Het is niet mogelijk om producten met [email protected] bezorging af te halen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kun je alleen thuis laten bezorgen.

    Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit gaat in vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag en duurt t/m de heropening.

 

Neem contact met ons op

Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag
Bel ons op 088-0274300  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur**
Contactformulier  Antwoord binnen 1 tot 3 werkdagen

** op donderdag en vrijdag tot 21:00 uur