Menu

Online bestelling gratis afhalen in Xenos winkel

Het is mogelijk om jouw online bestelling binnen 1-4 werkdagen gratis af te halen in een van onze winkels. In onze winkels zijn diverse maatregelen genomen om het afhalen van jouw online bestelling veilig te laten verlopen. Daarbij gelden de volgende maatregelen:

  • De bestelling wordt vooraf geplaatst via onze webshop xenos.nl. Bij het online bestellen kun je een winkel bij je in de buurt kiezen.
  • Telefonisch wordt binnen 4 werkdagen contact met je opgenomen om een afhaalmoment af te spreken. De bestelling is enkel af te halen op deze afgesproken datum en tijd én nadat je de bevestiging hiervan per e-mail hebt ontvangen. Neem deze bevestiging ook mee bij het afhalen van je bestelling.
  • De bestelling wordt buiten overhandigd, het is niet mogelijk om de winkel binnen te gaan.
  • Kom in je eentje naar de winkel om de bestelling af te halen.

Let op: Het is helaas niet mogelijk om je online bestelling af te halen bij onze winkels in Amsterdam Bijlmer, Hulst, Schagen en Naaldwijk.

Vind een winkel bij jou in de buurt

Veelgestelde vragen over afhalen in de winkel

  • Zijn er verzendkosten bij afhalen in de winkel?
  • Nee, je kunt je online bestelling gratis afhalen in een van onze winkels. 

  • Kan ik telefonisch bestellen bij een Xenos winkel?
  • Dat is helaas niet mogelijk. De bestelling kan alleen vooraf geplaatst worden via onze webshop. 

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling kan afhalen in de winkel?
  • Nadat je online een bestelling hebt geplaatst en ervoor hebt gekozen om deze af te halen in de winkel, word je binnen 1-4 werkdagen gebeld door onze winkelmedewerker om samen een datum en tijd af te spreken om je bestelling te komen ophalen. 

  • Op welke tijd kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?
  • Onze winkels hanteren afhaaltijden tussen 09.00 en 18.00 uur op maandag t/m zaterdag. Telefonisch wordt in overleg een afspraak gemaakt voor een afhaalmoment dat nog vrij is. 

  • Moet ik een aankoopbewijs meenemen naar de winkel?
  • Bij het afhalen van de bestelling, vragen wij je om de bevestigingsmail te tonen met daarop het ordernummer en de afgesproken datum en tijdstip voor afhalen. 

  • Kan ik in de winkel mijn eerdere (online) aankoop retourneren?
  • Het is momenteel nog niet mogelijk om bestellingen te retourneren in onze winkels. We hebben onze retourtermijn verlengd. Wanneer Nederland uit de lockdown is heb je vanaf dat moment 30 dagen om je online bestelling gratis te retourneren in één van onze winkels. Je kunt je online aankoop wel retourneren via een PostNL pakketpunt. 

  • Hoe kies ik voor afhalen in de winkel?
  • Plaats je favoriete artikelen in je winkelmandje en ga verder naar ‘bestellen’. Na het invullen van je gegevens in de eerste stap, kun je in de tweede stap van kiezen voor de bezorgmethode ‘afhalen in de winkel’. Selecteer een winkel en doorloop de rest van de stappen om de order te plaatsen en af te rekenen. 

  • Zijn alle artikelen beschikbaar voor afhalen in de winkel?
  • Indien je een groot artikel bestelt dat wordt geleverd met [email protected], dan is het niet mogelijk om de bestelling af te halen in de winkel. Artikelen die zijn voorzien van een Online Only label zijn ook uitgesloten van afhalen in de winkel, omdat deze artikelen niet op voorraad zijn in de winkels. Het is mogelijk dat niet alle bestelde artikelen in de gekozen winkel op voorraad zijn. Indien dat het geval is, bespreekt onze winkelmedewerker dit telefonisch zodat er naar een passende oplossing gezocht kan worden. 

  • Voor verzending naar een Xenos winkel berekenen we geen verzendkosten. Benieuwd naar de status van de verzending van je bestelling? Met de Track & Trace code kun jij de bestelling volgen.